Sanctuary = Fiordland National Park - New Zealand


Milford Sound
Unul dintre cele mai importante aspecte ale unei picturi nu este interpretarea fidelă a ceea ce reprezinta ci sentimentele transmise de spiritul imaginii create. Artistul are la indemana multiple tehnici specifice cu care poate obtine acest spirit.
Pentru a incerca transpunerea pe panza a unor astfel de sentimente, in calatoriile mele virtuale, m-am oprit la un loc denumit Milford Sound. Un fiord în Noua Zeelanda, situat în cadrul parcului național Fiordland, considerat destinație de călătorie de top a lumii, denumit de Joseph Rudyard Kipling (poet și prozator britanic, celebru prin povestirea sa "Cartea Junglei") cea de-a opta Minune a Lumii. Locul in care s-a filmat „Lord of the rings”
Am intitulat această pictura "Sanctuary” =  Fiordland National Park - New Zealand, – un loc sfant de inchinat inaintea naturii si a spectacolului pe care-l transmite parca in incercarea de a convinge omenirea de necesitatea conservarii ei.
Pentru obtinerea efectului propus, am împins imaginea in scopul obtinerii contrastului spectaculos al culorilor complementare imbinat cu cel al culorilor calde si reci. Mi-am limitat paleta la cele trei culori primare; rosu galben si albastru. Si desigur culoarea alba care le modeleaza si le da valoarea dorita.  
Prin combinatia acestor culori am obtinut echilibru si libertate, un spațiu in care natura respira, iar rezultatul obtinut aduce acea lumină izvorata dintr-un întuneric adecvat. Compozitia are rolul ei determinant. A avut grija natura sa o creeze. Eu i-am schimbat doar starea; emotie puternica prin combinarea portocaliu si albastru, zone de intens interes pline de energie si dinamism folosind verde si rosu, fericire, calm, optimism si caldura gratie minunatului galben. Pictura in ulei 50 x 40 cm, George Budai

Comments

Popular posts from this blog

Umbra si culoarea ei in pictura