Critica si parerea celorlalti este lucrul cel mai important pentru mine.

Critica si parerea celorlalti este lucrul cel mai important pentru mine
Fără îndoială ca fiecare artist are nevoie de auditoriu, de admiratori sau profesori care sa-i transmita feedbakul lor – izvor de performanta pe mai departe, factor primordial pentru imbunatatirea operelor sale.
Admiratorul va ramane impresionat de pictura mea si-mi va bucura mandria de a fi realizat ceva ce l-a miscat, iar profesorul va face o critica constructiva in care-mi va arata lucruri la care nu m-as fi gandit, greseli ale procesului si tehnicilor specifice picturii. Aceasta este hrana mea spirituala si materia prima ce-mi da forta de a continua iar rezultatul combinat este ambitia de a reusi in viitoarele incercari. Asa s-a nascut ideea de a ma mobiliza sa gasesc solutiile benefice de a ma depasi in fiecare noua lucrare. Sunt fericit sa-mi fi gasit profesorul potrivit, un pictor impresionist contemporan, dezinteresat in a-mi lauda lucrarile, iar admiratorii, sunt cei la care ma gandesc atunci cand procesez imaginatia si o asez pe panza cu ajutrul culorilor. 
Cum procedez eu cand ma gandesc sa incep o noua lucrare, urmand desigur exemplul mentorului meu, este un lucru pe care-l respect cu sfintenie si pe care nu l-am schimbat de zeci de ani. Sunt convins ca este cel corect, mai ales ca am studiat mult in acest timp in legatura cu tehnicile folosite de maestrii ai artei – romani sau straini, ale caror lucrari le am in bagajul calatoriei mele in arta.
Meticulos ca o gospodina, logic ca un inginer, bine organizat ca un ardelean, inarmat cu ce am invatat din cursurile Academiei Virtuale de Arta, (acum sunt in anul trei), identific ideea, ma documentez cum au reusit predecesorii mei la ceva similar, caut si salvez zeci de imagini care-mi pot trezi inspiratia de a creea ceva nou, vizionez o multime de videoclipuri ale artistilor ce-si lasa amprenta binecuvantata pe internet, fac schite si iau notite iar in cele din urma aleg momentul cand dispozitia mea ma indeamna sa incep.
Si uite asa invat si ma autodepasesc cu fiecare noua lucrare. Am ales doua lucrari care mi-au bucurat sufletul si care reprezinta un salt in timp, revelator pentru cele sus scrise. Ambele reprezinta un peisaj marin; prima este facuta in 2010 si este inspirata din litoralul spaniol din Javea, o statiune la sud de Valencia, lucrare realizata pe baza cunostintelor mele modeste de atunci, iar cea de-a doua realizata in 2015, este inspirata din fotografiile gasite pe internet de pe coasta Californiei, care inglobeaza tehnici ce tin de licenta artistului in a modifica o imagine banala si in a inventa lumina si efectele ei nebanuite. 

06 August 2016 


Comments

Popular posts from this blog

Umbra si culoarea ei in pictura